5. júla 2019
Pozorní, ohľaduplní k potrebám svojich blízkych a starostliví. Aj tak sa dá v skratke charakterizovať nákupné správanie Slovákov. Sedem z desiatich opýtaných dbá pri nákupe potravín na chute svojej partnerky, partnera alebo najbližších členov rodiny. Najčastejšie a najradšej nakupujeme buď sami alebo v prítomnosti partnera.
Deti cielene berieme na nákupy potravín iba v piatich percentách prípadov. „Prieskum naznačil aj to, že ženy viac ako muži dovolia svojim deťom vybrať si pri nákupe aj niečo len pre seba. Pravdepodobnosť, že deti dostanú svoju drobnosť do košíka, je pri nákupe s mamou o 60 percent vyššia ako pri nákupe s otcom,“ vysvetľuje Michal Vyšinský z prieskumnej agentúry 2muse. Ženy pritom len s deťmi nakupujú až päťkrát častejšie ako muži.
V našom dennom nákupnom košíku najčastejšie nájdeme potraviny v hodnote 20 eur. Vyberáme si predovšetkým na základe čerstvosti, kvality a chuti potravín. Tieto faktory sú dôležité až pre 9 z 10 Slovákov. Samozrejmosťou je však aj výhodná cena, čistota a poriadok v predajniach.
Muži a ženy sa niekedy zdajú byť z rôznych planét a platí to aj pri nakupovaní. Prieskum niektoré zo zaužívaných mýtov potvrdzuje, iné však vyvrátil. Muži nakupujú cielenejšie a ich kroky vedú v predajni presne za potravinou, ktorú prišli kúpiť. Štyria z piatich mužov pritom pripúšťajú, že im pri nákupe aspoň občas pomáha nákupný zoznam, ktorým sa riadia.
Ženy na to idú trošku inak. Orientujú sa viac podľa usporiadania predajne a systematicky ňou prechádzajú. Rozhodujú sa impulzívnejšie a priamo na mieste. Práve preto do košíka vložia aj položky, ktoré pôvodne nemali v pláne kúpiť.
Zdroj: napalete.sk