Čím častejšie zástancovia života víťazia, tým viac sú zástancovia potratov odhodlaní vracať sa k otázkam, ktoré sú už dávno vyriešené. Informuje Live Action News
A tak dostávame správy od spoľahlivého pro-potratového National Public Radio s titulkom “Kedy sa začína život? Ak ho definujú zákony jednotlivých štátov, dochádza k stretu vedy, politiky a náboženstva.”
Sarah Varneyová používa známu taktiku. Tvrdí, že keďže definícia smrti je už (“viac-menej”) ustálená, potom sa pýtame, “kedy presne sa začína ľudský život? Počatím, náznakom tlkotu srdca, prvým nádychom, schopnosťou prežiť mimo maternice s pomocou najnovších technológií?”
Všimnite si, ako Varneyová túto otázku preformuloval. Na chvíľu preskočte posledných deväť slov:
Na rozdiel od diskusie o smrti, ktorá zachádzala do vycibrených medicínskych a vedeckých detailov, nastal legislatívny zápas o určenie toho, kedy stavebné prvky života dosiahnu hranicu, ktorá zaručuje štátnu ochranu ľudských profesionálov.
Neskôr:
Lekári a bioetici upozorňujú, že začiatok aj koniec života sú zložité biologické procesy, ktoré nie sú definované jediným identifikovateľným momentom – a nie sú vhodné pre politickú arénu.
“Bohužiaľ, biologické udalosti nie sú udalosti, ale procesy,” povedal David Magnus.
Okrem toho, ak sa lekárov pýtame “Čo je život?” alebo “Čo je smrť?”, môžeme sa minúť účinku, povedal Magnus: “Medicína dokáže odpovedať na otázku: “Kedy prestáva existovať biologický organizmus?” Ale nedokáže odpovedať na otázku: “Kedy začína alebo končí človek?”, pretože to sú metafyzické otázky.”
Počas ústnych argumentov o Dobbsovi: “To je náboženský názor, nie?” opýtala sa sudkyňa Sonia Sotomayorová. Mala na mysli názor zástancov života. Narážala tým pravdepodobne na to, že keďže ide o náboženský názor, nemal by sa odrážať v našom práve, ako raz poznamenal Paul Stark z organizácie Minnesota Citizens Concerned for Life.
Pozícia pro-life je však o spravodlivosti, nie o viere alebo dogmách. Nesúhlas so zabíjaním nenarodených ľudí nie je vo svojej podstate o nič viac “náboženský” ako nesúhlas so zabíjaním tínedžerov.
Takýto odpor je podložený empirickou vedou, ktorá dokazuje, že embryá a plody sú živými členmi nášho druhu, a zásadou, že všetky ľudské bytosti majú ľudské práva.
Sekulárni zástancovia života dochádzajú k rovnakému záveru. “Ľudská zygota je prvým vývojovým štádiom v ľudskom životnom cykle,” Monica Snyderová zo Secular Pro-life.
V diskusii o potratoch ľudia s týmto tvrdením zaobchádzajú, akoby to bolo presvedčenie, a nie fakt. Zdá sa, že predpokladajú, že vymedzenie zygoty ako počiatku človeka je len jedným z mnohých presvedčení, ktoré sa vyzdvihuje len preto, aby podporilo protipotratovú agendu.
Varneyová do toho vnáša otázku osobnosti, ktorá je nesmierne dôležitá, ale samostatná. A tiež sa pustí do štátov, ktorých zákony neschvaľuje: “Štáty na juhu a v niektorých častiach Stredozápadu prijímajú formulácie, ktoré vypracovali zvolení úradníci a ktoré sú založené na konzervatívnej kresťanskej doktríne, často s malým vedeckým základom.”
Napriek tomu, že Varneyová tvrdí opak, otázka, kedy sa začína život jednotlivca, je vyriešená.
Zdroj: hlavnespravy.sk