Choď na obsah Choď na menu
 


Dallas 6. septembra 2018

V americkom meste Dallas v štáte Texas sa objavil billboard, ktorý vyvolal pohoršenie u mnohých konzervatívcov najmä na sociálnych sieťach. Reklamný pútač, na ktorom sú vyobrazené tri ženy tmavej pleti hovorí, že potraty sú formou strostlivosti o seba samú (“self-care”). Upozorňuje na to portál LIfeSiteNews.

“Čierne ženy sa starajú o svoje rodiny aj tým, že sa starajú o seba. Potrat je starostlivosťou o seba samú,” uvádza billboard spoločnosti The Afiya Center spolu s hashtagom #TrustBlackWomen.

Spoločnosť údajne týmto billboardom odpovedala na správu miestneho pastora, ktorý pred mesiacom  uviedol, že “potrat by nemal byť považovaný za zdravotnú starostlivosť. Je to o ženách a vražde ich deti,” povedal pastor.

“Vyvolalo to vo mne hnev,” povedala na slová pastora pre agentúru NewsFix Marsha Jonesová z organizácie The Afiya Center, ktorá stojí za kontroverznou reklamou v Dallase. “Je to hanba, je to stigmatizácia, cirkev sa snaží ovládať reprodukčnú voľbu žien.”

Dodala, že billboard má podporovať ženy. “Nie je to o súdení, ale o poskytnutí podpory ženám, ktoré musia urobiť ťažké rozhodnutie, ktoré musia urobiť, aby sa postarali o seba a o svoje deti, ktoré môžu mať jedného dňa,” povedala Joneseová pre NewsFix.

Viacerí černošskí aktivisti proti potratom sa na sociálnej sieti vyjadrili, že plánované rodičovstvo je pokračovaním rasizmu zakladateľky Margarete Sangerovej a dokazuje to aj tento billboard, ktorý sa podprahovo zameral na černošské ženy.

“Čierne komunity sa zameriavajú na potraty čiernych žien, ktoré podstupujú trikrát viac potratov ako biele ženy. Napriek tomu sa tu ešte objaví billboardová kampaň na oslavu zabíjania čiernych detí. Drahé sestry, prebudme sa!” uviedla na Twitteri známa černošská aktivistka Obianuju Ekeocha‏ová.