Choď na obsah Choď na menu
 


Spoločnosť H&M zrušila reklamu na školské uniformy po tom, ako bola obvinená zo sexualizácie malých detí. Informuje BBC News

Kampaň zobrazovala obrázok dvoch žiačok základnej školy pod sloganom: “Nech sa tie hlavy otáčajú smerom k móde H&M Back to School.”

Reklama bola spustená v Austrálii a už bola stiahnutá. Spoločnosť H&M sa ospravedlnila. Zakladateľka a výkonná riaditeľka Mumsnet Justine Robertsová uviedla, : „Tá reklama vôbec nemala byť vytvorená .“

Kampaň kritizovali ľudia na sociálnych sieťach, pričom ju ľudia označili za “odpornú” alebo za “nechutnú”.

Spoločnosť H&M vo svojom vyhlásení uviedla, že reklamu, ktorá bola spustená len v Austrálii, odstránila : „Je nám hlboko ľúto, že vás to urazilo, a budeme sa zaoberať tým, ako budeme kampane prezentovať v budúcnosti.“

Robertsová povedala: „H&M je v rozpore s pravidlami. Užívatelia Mumsnetu sa už dlho obávajú sexualizovanej kultúry, ktorá sa vkráda do života detí. Preto sme v roku 2010 spustili našu kampaň “Nechajte dievčatá byť dievčatami”.“

Kampaň vyzýva maloobchodníkov, aby sa zaviazali, že nebudú predávať výrobky, ktoré sa zahrávajú so sexualitou detí, zdôrazňujú ju alebo ju zneužívajú.

„Je sklamaním, že po 14 rokoch maloobchodníci stále vytvárajú nevhodné reklamy, ktoré predčasne sexualizujú mladé dievčatá,“ dodala Robertsová.

„Sme síce radi, že spoločnosť H&M uznala svoju chybu a reklamu odstránila, ale v prvom rade ju vôbec nemala vytvoriť,“ uviedla.

Minulý rok zakázal Britský úrad pre dohľad nad reklamou reklamu internetového predajcu Temu práve kvôli sexualizácii dieťaťa. V reklame bolo zobrazené dievča vo veku 8 až 11 rokov v bikinách v póze, ktorá “bola na dievča v jej veku dosť dospelá”, uviedol Úrad pre reklamné štandardy (ASA).

Orgán dohľadu zakázal aj ďalšie štyri reklamy za zobrazovanie sexuálnych obrázkov a fotografií, ktoré objektivizovali ženy.

Prečítajte si tiež

Toto prehnali. Firma Balenciaga sa ospravedlňuje za “zvrhlú” reklamnú kampaň s deťmi

Zdroj: hlavnespravy.sk