Choď na obsah Choď na menu
 


Talianska módna spoločnosť je na sociálnych sieťach kritizovaná za používanie obrázkov detí v spodnej bielizni na propagáciu svojich výrobkov, čo podľa kritikov sexualizuje deti a umožňuje pedofíliu, informuje spravodajský portál TRT World.

 

Ľudia na sociálnych sieťach vyjadrili pobúrenie nad nedávnou reklamnou kampaňou talianskej módnej spoločnosti Benetton Group, v ktorej sa objavili detské modelky v spodnej bielizni.

Spoločnosť Benetton tento týždeň reklamu vymazala po tom, ako ju americká herečka Busy Philippsová nazvala “sexualizáciou” detí, ale obrázky z kampane naďalej kolujú na sociálnych sieťach.

Niektorí používatelia sa zdržali zdieľania obrázkov, na ktorých sú dve mladé dievčatá v spodnej bielizni v pochybných pózach, aby neprispeli k ich ďalšiemu šíreniu.

Iní obrázky cenzurovali, aby ochránili deti a zároveň ukázali, o aký závažný priestupok ide:Hoci využívanie detí v kampaniach značky nie je ničím výnimočným, na fotografiách Benettonu pózovali deti v spodnej bielizni “ako dospelí”, uviedla Philippsová na svojom Instagrame na Štedrý deň ráno.

“Čo sa so všetkými deje? Mať ich je veľmi hlúpe, je to sexualizácia malých detí. Čo sa to deje?”, povedala.

Philippsová prirovnala prístup spoločnosti Benetton k značkám ako Gap, ktoré uskutočnili “vhodné a roztomilé” kampane na detské oblečenie.

Americký novinár Yashar Ali na Twitteri tiež upozornil na túto značku slovami: “Absolútne nechutné veci od Benettonu.”

“Existuje spôsob, ako predávať takéto oblečenie bez toho, aby ste sa uchyľovali k sexualizácii.”

Hashtag #boycottbenetton začal naberať na obrátkach, keďže používatelia požadujú zrušenie značky a prepustenie jej manažérov.

Mnohí používatelia tiež vyjadrili znepokojenie nad výrazom tváre detí, keď uviedli, že vyzerajú nepríjemne a nešťastne, zatiaľ čo iní kritizovali ich rodičov za to, že dovolili, aby sa fotografie urobili.

Niektorí používatelia zdieľali aj obrázky predchádzajúcich kampaní spoločnosti Benetton, ktoré poukazujú na problematický obsah s deťmi.

Táto kontroverzia prichádza len niekoľko týždňov po tom, čo spoločnosť Balenciaga čelila podobnému pobúreniu za to, že deti pózovali s plyšovými medvedíkmi oblečenými v bondage výstroji.

Zdroj: hlavnespravy.sk/