Choď na obsah Choď na menu
 


V šiestich z deviatich centrálnych materských školách mesta Ronneby okolo 60 89% detí má ako materinský iný jazyk, nie švédčinu. Sveriges Radio píše, že to ukazuje na tendenciu k veľkej jazykovej segregácii.

Podľa riaditeľky jednej z materských škôl Ingely Bergovej k situácii došlo kvôli tomu, že predškolské zariadenia sú prepojené s oblasťami, kam sa presťahovávajú imigranti, ktorí sa ubytovávajú v susedstve a neasimilujú sa. Vo výsledku ich deti často hovoria len arabsky a ťažko komunikujú s deťmi zo švédskych rodín.

Problém v komunikácii s deťmi imigrantov tak majú aj pracovníci materských škôl, ktorí dokonca niekedy používajú pomoc opatrovníkov.

Niekedy, keď dochádza ku konfliktu, to môže byť problém, môže to byť výzva, vysvetľuje riaditeľka škôlky Skogsgläntans Monica Berggrenová.

Na správu zareagoval jeden z najsledovanejších švédskych politikov na Twitteri  poslanec Umiernenej koaličnej strany Hanif Bali. Ten označil situáciu za arabizáciu.

Migranti vo Švédsku

Najväčší počet migrantov Švédsko prijalo v roku 2015 okolo 160 tisíc ľudí, väčšina z nich pochádzala z arabských štátov. V nasledujúcich rokoch tento počet bol menší 29 tisíc v roku 2016, 26 tisíc v roku 2017 a 21 tisíc v roku 2018. Celkový počet obyvateľov Švédska je okolo 10 miliónov.

V roku 2018 denník Svenska Dagbladet informoval, že kvôli veľkému počtu migrantov vo Švédsku sa arabčina stála druhým jazykom v krajine, čím vytlačila fínčinu. Počet obyvateľov Švédska, pre ktorých je arabčina materinským jazykom, tak bol podľa dostupných informácií vyše 200 tisíc ľudí. Údaje denníka však neboli oficiálne kvôli tomu, že švédske úrady podobnú štatistiku nerobia, aby neurážali etnické skupiny.

Zdroj: hlavnespravy.sk