Väčšina z nás chce, aby sa naše deti správali k druhým dobre, aby počúvali a správali sa s úctou a aby robili správne rozhodnutia založené na morálke. Deti sú skutočne ako špongie. Po narodení začínajú proces učenia sa, kto sú, aká je ich úloha v spoločnosti, ako zapadajú, ako sa majú správať a podobne. Detstvo je fenomenálnym obdobím poznávania a skúmania sveta - a je to’dôležité obdobie aj pre morálny vývoj. Keď však deti vyrastú a začnú chodiť do školy, čelia vplyvom z nekalých zdrojov vrátane organizácií, ako je plánované rodičovstvo, ktoré do vzdelávacích programov vnášajú svoj “jed”.

Článok Psychology Today o vyučovaní morálky vysvetľuje, že “približne vo veku piatich alebo šiestich rokov si deti vytvorili svedomie - čo je vlastne internalizovaný súbor pravidiel, ktoré ste ich naučili. Vaše predpisy sa stanú jej vnútorným stopom a budú ju usmerňovať…. Spočiatku prijíma vaše pravidlá, aby sa vám zapáčila. Neskôr sa dodržiavanie týchto smerníc stane súčasťou toho, kým je.”

Aby sme pomohli zabezpečiť, aby sa toto morálne správanie stalo súčasťou toho, kým sú naše deti, musíme ich to naučiť, musíme toto správanie prejavovať a musíme im umožniť tráviť čas s inými ľuďmi, ktorí tiež prejavujú morálne správanie. Poskytovanie dobrých príkladov deťom je nesmierne dôležité, pretože výskumy ukázali, že už od útleho veku nie sú deti len pasívnymi pozorovateľmi, ktorí registrujú povrchný vzhľad vecí. Skôr si vytvárajú vysvetľujúce systémy - implicitné teórie - ktoré organizujú ich poznatky.”

Inými slovami, to, čoho sú svedkami, sa stáva ich súčasťou. Ak sú opakovane svedkami nemorálnosti, je väčšia pravdepodobnosť, že sa stanú voči nej desenzitívnymi a potom budú toto správanie napodobňovať bez toho, aby vedeli, že je to’zlé.

Preto je pre vývoj dieťaťa’nevyhnutné silné vedenie v rodine a dobrí učitelia v škole. V Študijnom programe Kultúra života, pri tvorbe našich pro-life hodín zohľadňujeme tento dôležitý výskum a je to’jeden z hlavných dôvodov, prečo naše hodiny začínajú už v predškolskom veku. Uvedomujeme si, aký vplyv má učenie detí konceptom kultúry života už od ich detstva. Svet—prostredníctvom školy a rovesníkov—sa bude snažiť ovplyvniť ich myslenie a správanie. Položenie pevných základov pomôže deťom robiť lepšie rozhodnutia v živote a naučí ich morálnym hodnotám, ktoré sú také kľúčové—a ktoré sa zdajú byť nedostatočné—v dnešnej spoločnosti.

Keď sa deti naučia empatii, láske a dobrým morálnym hodnotám, začnú cítiť spolupatričnosť—k svojej rodine, komunite a širšej ľudskej rodine. Tento pocit spolupatričnosti sa potom premieta do ich pocitu spolupatričnosti v Cirkvi a ako Božích detí. Keď sa deti cítia bezpečne nielen v láske svojich rodičov’ale aj v láske Božej’zvnútornia si túto lásku a sú schopné lepšie odolať pokušeniam z vonkajšieho sveta.

A dnes sú pokušenia všadeprítomné. Vidíme ich v školách, v televízii, vo filmoch a od organizácií ako Plánované rodičovstvo, ktoré sa zameriavajú na deti a mládež. Vo svojom úsilí o hedonistickú spoločnosť, v ktorej by ľudia mali robiť to, čo im robí dobre, sa Plánované rodičovstvo snaží normalizovať nemravnosť a zlo vrátane potratov, antikoncepcie a “chirurgických zákrokov na zmenu pohlavia”—a robí to už od útleho veku. Prečo? Pretože vie, že čím skôr sa k deťom dostanete, tým viac sa v nich zakorení určitá filozofia.

Na webovej stránke, ktorá je špeciálne zameraná na poučenie rodičov o tom, ako sa majú so svojimi deťmi rozprávať o sexualite, spoločnosť Planned Parenthood rozdeľuje témy do vekových skupín o tom, čo by “mali deti vedieť o svojom tele a sexualite.” Uvádza, že deti vo veku 5-8 rokov by mali byť učené, že “ľudia môžu milovať ľudí rovnakého pohlavia a ľudí opačného pohlavia.” V ďalšom vekovom rozpätí (9-12 rokov) začína Plánované rodičovstvo diskusiu o antikoncepcii a sexualite. Deti vo veku 12-15 rokov sa potom dozvedia, že “niektorí ľudia’sa svojou pohlavnou identitou líšia od svojho biologického pohlavia.”

Nahováranie sa začína už vo veľmi mladom veku, ale všetko sa začína už v predškolskom veku, pretože organizácia Planned Parenthood tiež navrhuje, aby ste sa so svojimi predškolákmi porozprávali o tom, s ktorým pohlavím sa identifikujú. Aj keď sa boj s dnešnou’woke kultúrou môže zdať ako ťažký boj, nikdy nesmieme ustrnúť v učení našich detí morálnym pravdám. Vekovo primeraným spôsobom musíme deti vzdelávať o kráse ich tela, posvätnosti manželskej lásky, pravdách biológie a posvätnosti všetkých ľudských bytostí—od prvého okamihu stvorenia až po smrť. Ak nebudeme učiť pravdy a krásu našej viery, naše deti budú absorbovať lži, ktorým chce svet, aby verili.

Naše deti sú nesmierne poklady—dary, ktoré nám dal Boh. Ak chceme, aby pochopili prirodzené zlo v organizáciách, ako je plánované rodičovstvo, ak chceme, aby sa mali radi také, aké sú, a ak chceme, aby nasledovali Boha namiesto prebudenej kultúry, musíme ich začať učiť, keď sú malé. Nič iné si nezaslúžia.

Susan Ciancio je absolventkou Univerzity Notre Dame a viac ako 20 rokov pracuje ako spisovateľka a redaktorka; 14 z týchto rokov pôsobí v oblasti ochrany života. V súčasnosti je redaktorkou časopisu American Life League’s Celebrate Life Magazine  národného’hlavného katolíckeho pro-life časopisu. Je tiež výkonnou redaktorkou ALL’s Culture of Life Studies Program – katolíckej pro-life vzdelávacej organizácie pred 12 rokmi.

Zdroj: lifenews.sk