Choď na obsah Choď na menu
 


Pre sprostredkovateľov, ktorí rozhodujú o tom, aká reklama pobeží počas Super Bowl, nepredstavujú drag queens, bojovníci za sociálnu spravodlivosť a obhajcovia zákona o kontrole zbraní žiadny problém. Avšak organizácie, ktoré žiadajú povolenie odvysielať pro-life reklamy, sú pre nich neprijateľné.

Počas nedeľňajšieho vysielania Super Bowl odvysielal Fox reklamy s drag queens, NFL bojovníkmi za sociálnu spravodlivosť a spot prezidentského kandidáta Michaela Bloomberga o kontrole zbraní. Organizácii Faces of Choice však Fox network ukázala dlhý nos, keď ich požiadali odvysielať reklamu s pro-life posolstvom.

Predstavitelia Faces of Choice sa šesť mesiacov neúspešne pokúšali zakúpiť si čas na reklamu počas Super Bowl, no od Fox Sports sa nedočkali žiadnej odpovede. V reklame malo vystupovať viac ako tucet ľudí, ktorí prežili potrat a ktorí vystupovali so svojím svedectvom aj počas Pochodu za život, ktorý sa odohral vo Washingtone, D.C. koncom januáraLyric Gillettová, zakladateľka Faces of Choice a producentka spomínanej reklamy, povedala: "Každé veľké hnutie za ľudské práva v dejinách bolo a je ukotvené v príbehoch a tvárach obetí, za ktoré bojuje. A to je aj naším cieľom; chceme jednoducho vyrozprávať ich príbehy, na ktoré sa už zabudlo, a niet väčšieho megafónu, než je Super Bowl ..." 

Ak by preživšími obeťami potratu boli drag queens, možno by mali väčšiu šancu vyrozprávať počas Super Bowl svoj príbeh. Kim Chi a Miz Cracker (viď foto hore), ktorí sa už predtým objavili v TV programe “RuPaul’s Drag Race”,  sa objavili aj v reklamách počas Super Bowl, aby predstavili nátierku značky Sabra.

Reportér NBC Liam Knox nazval drag queen reklamu "začiatkom lámania bariér počas jednej z najsledovanejších športových udalostí roka"Bob Witeck, marketingový stratég, ktorý sa špecializuje na zavádzanie LGBTQ idey, označil drag reklamu za "revolučnú": "Pre inojaké (queer) obecenstvo ide o umelecké stvárnenie a jazyk ´outsiderov´. Dostať sa totiž do sledovacieho času Super Bowl znamená dostať sa aj do všetkých domácností v našej krajine, ako aj k miliónom ľudí po celom svete. Reklamu s drag queens videlo počas Super Bowlu takmer 100 miliónov divákov a naznačuje veľkú zmenu vo verejnom vnímaní drag, ktoré už po niekoľko rokov normalizuje program RuPaul. Super Bowl je akoby rozhodujúcim testom, vďaka ktorému môžte dať ľuďom na vedomie, že strach z drag nie je nič také, čo si predstavovali. Robíme si žarty zo seba; so zmyslom pre humor a autenticitou ... a s trochou šťastia, sa ľudia zasmejú spolu s nami."

CNN Business oznámili, že NFL "sa reklamou počas Super Bowl opäť ponára do kontroverzných vôd strieľania čiernych Američanov políciou". V 30-sekundovom šote sa penzionovaný zadák Anquan Boldin opäť odvoláva na súd kvôli zastreleniu svojho bratranca Coreyho Jonesa políciou v roku 2015. Policajný dôstojník bol odsúdený na 25 rokov väzenia. Protestuje tým aj proti rasovej nerovnosti. Patrick Yoes, prezident Fraternal Order of Police, ktorý reprezentuje 800.000 policajných dôstojníkov po celých USA povedal, že Boldinova reklama mylne charakterizuje typický spôsob, akým polícia ´spolupôsobí´ v ich komunite.     

A napokon, bývalý starosta mesta New York a súčasný kandidát na prezidenta Michael Bloomberg, tiež odvysielal svoju kontroverznú reklamu počas Super Bowl. Zameriava sa na Calandrian Simpson Kempovú, ktorej syn sa stal obeťou útoku strelnou zbraňou. Bloomberg sa vystatuje svojím bojom proti násiliu, páchanom strelnou zbraňou a vo svojej kampani sľubuje, že sa postará o kontrolu nosenia strelných zbraní.   

Zdroj: lifenews.sk