Choď na obsah Choď na menu
 


Deti s rodičmi rovnakého pohlavia dosahujú podľa štúdie troch ekonómov z Katolíckej univerzity Leuven lepšie školské výsledky ako deti s heterosexuálnymi rodičmi. Príčinou má byť lepší socioekonomický status homosexuálnych párov a skutočnosť, že tí sa svojim deťom viac venujú a motivujú ich k učeniu.

Traja ekonómovia Deni Mazrekaj, Kristof De Witte a Sofia Cabusová, pozorovali školskú kariéru približne 3 000 detí s rodičmi rovnakého pohlavia od ich narodenia až po ukončenie základnej školy. Približne tretinu detí sledovali až do konca ich stredoškolského vzdelania.

Výskum sa zameral na deti v Holandsku, keďže manželstvá a adopcie osôb rovnakého pohlavia sú v krajine legálne od roku 2001 a poskytli tak vedcom dostatočné množstvo údajov na spracovanie štúdie.

Vedci analyzovali údaje o 1 204 692 deťoch narodených v rokoch 1998 až 2007, ktoré im poskytla holandská vládna inštitúcia Statistics Netherlands. Z toho 2 971 detí žilo s rodičmi rovnakého pohlavia: 2 786 detí s dvoma matkami a 185 detí s dvoma otcami.

Z týchto 2 971 detí vyrastalo 1 290 v rodine osôb rovnakého pohlavia (teda narodilo sa a žilo v rodine celých 12 rokov), 1 531 detí skončilo v rodine osôb rovnakého pohlavia, keď si jeden z ich rodičov našiel homosexuálneho partnera po rozvode a 50 detí bolo adoptovaných.

Hlavným vysvetlením pre ich lepšie výsledky v škole je vraj skutočnosť, že homosexuálne páry majú spravidla vyšší socioekonomický status. Ďalším z možných dôvodov je podľa vedcov to, že homosexuálne páry sú viac motivované, pokiaľ ide o vzdelávanie, a trávia viac času so svojimi deťmi, pretože musia prekonávať finančné aj právne bariéry.

— STE

Zdroj: dennikslovensko.sk