Regulačná organizácia zdravotníckych pracovníkov v Ontáriu školí svojich členov, aby vo svojej praxi normalizovali a podporovali rodovú ideológiu, ako vyplýva zo školiacich materiálov dostupných verejnosti a anonymného zdroja spojeného s touto skupinou. Nedodržiavanie liberálnych “usmernení pre rozmanitosť, rovnosť a inklúziu (DEI)” môže mať za následok oficiálne sťažnosti a disciplinárne konanie voči nim.
Kolegium audiológov a logopédov v Ontáriu (CASLPO) aktualizovalo svoju “Príručku pre spravodlivé a inkluzívne služby”, aby prijalo radikálnu rodovú ideológiu, ktorá preniká do západnej kultúry, najmä v Kanade a Spojených štátoch.
Prezentácia najnovšej verzie sa uskutočnila v máji, počas ktorej poradkyňa pre audiológiu a manažérka mentoringu CASLPO’Samidha Joglekar a riaditeľka pre profesionálne správanie, generálna poradkyňa a referentka pre rozmanitosť, rovnosť a inklúziu Preeya Singh zahrnuli lekcie o “preferovaných zámenách” a systémovom rasizme.
“CASLPO [spôsobuje] ujmu deťom alebo dospelým, ktorí sú zraniteľní z dôvodu postihnutia, oneskorenia alebo poruchy, alebo ktorí nie sú schopní [robiť] rozhodnutia, ktoré menia život,” uviedol pre LifeSiteNews prostredníctvom e-mailu logopéd (SLP), ktorý si želá zostať v anonymite. Dodala, že organizácia tiež nerešpektuje “práva a presvedčenie členov CASLPO, ktorí sa rozhodli nezapájať do praktík, ktoré poškodzujú našich pacientov a klientov a ktoré zasahujú do práv rodičov’.”
Propagovanie liberálnych programov v mene ‘spravodlivosti a inklúzie’
CASLPO’s “Príručka pre spravodlivé a inkluzívne služby”— označovaná aj jednoducho ako “Príručka” — bola pôvodne schválenáa presadená v septembri 2016. V decembri 2022 Kolégium dokument zrevidovalo, konkrétne pridalo novú časť o “preferovaných zámenách”, ktorá zdôrazňuje “dôležitosť rešpektovania a uznávania identity pacienta’prostredníctvom používania zámen.”
Na úvod prezentácie aktualizovanej príručky — ktorá bola 2. mája prednesená v online formáte, zaznamenaná a neskôr zverejnená na webovej stránke organizácie — Joglekar a Singh opísali tento zdroj a normy ako príležitosť “zamyslieť sa nad vlastnou zaujatosťou, preskúmať ‘slepé miesta,’ a spochybniť naše predpoklady.”Zdôraznili potrebu “preskúmať naše vlastné hodnoty, presvedčenia a privilégiá, aby sme pochopili, ako to ovplyvňuje starostlivosť o pacientov.”
Na začiatku videa prednášajúci poukázali na rôzne “dimenzie” jednotlivca, z ktorých niektoré definovali ako “pohlavie pridelené pri narodení,” “rodovú identitu,” “rodový prejav” a “sexuálnu orientáciu.Tvrdili tiež, že existuje “celé kontinuum skúseností” pre pohlavie aj rod a že spoločnosť len očakáva, že väčšina sa “identifikuje” ako muž alebo žena.
“Týmto chceme poukázať na to, že často naše očakávania alebo to, čo si myslíme o druhých, nie je v súlade s realitou skúseností daného človeka””, uviedli a dodali dôraz na potrebu “rešpektovať zmysel človeka”pre seba”, konkrétne pokiaľ ide o pohlavie, rasu, náboženstvo, vek a zdravotné postihnutie. V príručke dokument sa uvádza aj Kódex ľudských práv Ontária z roku 1990, v ktorom sú uvedené konkrétne “chránené dôvody”, medzi ktoré patrí pohlavie a “sexuálna orientácia.”
Štyri hlavné zásady príručky, ktoré boli okrem niekoľkých hypotetických scenárov zahrnuté v prezentácii, sú: “uznať, že každý človek je jedinečný,” “praktizovať s kultúrnou kompetenciou a kultúrnou pokorou,” “zaoberať sa a rozpoznať vedomé a nevedomé predsudky” a “zapojiť sa do antirasistickej a antidiskriminačnej praxe.”
V časti “používanie zámen” príručky sa uvádzajú “ze,” “ve” a “oni” ako príklady “preferovaných zámen.” Odborníkom sa hovorí, že “najlepšie je viesť rozhovor s pacientom a nevytvárať si domnienky o tom, aká je jeho rodová identita, na základe vášho vnímania jeho vzhľadu.”
Ilustrácia ako propagovať liberálne programy zraniteľným pacientom
V druhej polovici prezentácie sa skúmali štyri hypotetické scenáre, ktoré predstavili Singh a Joglekar, ktorí následne poskytli riešenia chýb, ktorých sa odborníci v hypotetických scenároch dopustili.
V prvom scenári rodič oznámi audiológovi (AUD), že jeho syn je dievča. Odborník naďalej používa zámená, ktoré odkazujú na biologické pohlavie chlapca’namiesto toho, aby vyhovel jeho rodovej zámene, pričom argumentuje, že používanie “preferovaných zámen” nie je “relevantné” pre posúdenie sluchu, ktoré s dieťaťom vykonával.
Obidvaja vedúci trvali na tom, že to nie je “správny prístup” používať biologické zámená a že ako AUD v Ontáriu má “zodpovednosť” byť “inkluzívny,” čo znamená vyhovieť akejkoľvek pomýlenej realite, ktorú môže mať pacient o svojej identite.
Singh a Joglekar tvrdili, že AUD mal namiesto toho, aby zostal v súlade s biologickou skutočnosťou, používať zámená zodpovedajúce opačnému pohlaviu dieťaťa a nemal tieto opačné zámená označovať ako “preferované” zámená, pretože “zámená nie sú preferenciou, jednoducho sú.” Ak sa “preferované zámená” používajú v celej jeho správe, vedúci predstavitelia odporučili možnosť, aby audiológ chlapca opísal aj ako “pri narodení priradeného muža” namiesto “dievča.”
Scenár dva sledoval “heterosexuálneho bieleho kresťanského muža”, ktorý sa pripravoval na hodnotenie žiaka 9. triedy, ktorý používal zámená “oni/oni”. Po prvom stretnutí s chlapcom a po tom, ako si všimol jeho tmavú pleť, mikinu s kapucňou a piercing v obočí, SLP/AUD vyvodil závery, že “môže mať slabé výsledky, nehovorí dobre po anglicky, pochádza z nižšieho sociálno-ekonomického prostredia a nemusí mať stabilný domov.”
Po tom, ako sa účastníci prieskumu rozhodli, čo tieto predpoklady ilustrujú — možnosti boli “vedomá zaujatosť, diskriminácia vrátane systémového rasizmu, nevedomá zaujatosť [a] privilégiá a nerovnováha moci” — vedúci CASLPO dospeli k záveru, že odpoveďou je “pravdepodobne kombinácia všetkých.”
Singh a Joglekar uviedli spôsoby, akými mal AUD/SLP počas posudzovania konať, pričom predpokladali, že jeho prvé dojmy by diktovali jeho správu.
Po ďalších dvoch scenároch týkajúcich sa rasovej diskriminácie a “hanlivých poznámok” o rodine, ktorá vyznáva sikhské náboženstvo, Singh a Joglekar odpovedali na otázky účastníkov, z ktorých mnohé sa týkali pohlavia.
Jeden z účastníkov sa pýtal, ako by mali odborníci CASLPO postupovať, ak “nie je’bezpečné” používať v správach “preferované zámená” pacienta. Odpoveď znela, že treba pacientovi povedať, čo bude v správe a kto k nej bude mať prístup, a potom “ho nechať rozhodnúť”, či uvedie zámená, ktoré sú v rozpore s jeho biologickým pohlavím. Prednášajúci zdôraznili, že “neexistuje’vek pre súhlas” a že každý pacient má právo dať súhlas s tým, aké informácie sa zdieľajú s osobami “v okruhu starostlivosti.”
Zdroj poukázal na to, že tento spôsob myslenia je “zavádzajúci,” pretože “schopnosť vyjadriť súhlas treba posudzovať v kontexte spôsobilosti.” Dodala, že toto je zdôraznenéKanadskou asociáciou pre duševné zdravie a v rámci právnych predpisov prijatých vládou provincie Ontario. Keďže SLP a AUD musia dôkladne skúmať, či pacient nie je schopný poskytnúť súhlas, zdroj uviedol, že tí, ktorí “podporujú transgenderizmus, môžu manipulovať s otázkou súhlasu podľa svojich predstáv,” čím sa dopúšťajú “zneužitia moci.”
Podobne sa ďalší účastník zaujímal, či môžu zdravotnícki pracovníci zverejňovať zámená a sexuálne deviácie u detí, ak rodičia o takejto zámene nevedia, ako aj o to, či sa v správach môžu uznať opačné názory rodičov. Odpoveď zostala zameraná na rozhovor s pacientmi (v tomto prípade neplnoletými) a ak nedajú’súhlas na zdieľanie informácií s rodinou, “treba to rešpektovať.”
Vzťah medzi dieťaťom a jeho príslušným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti — ktorý by mohol vyústiť do udržiavania rodičov v nevedomosti o zámene pohlavia — bol zdôraznený ako “veľmi dôležitý.” Posledná otázka týkajúca sa zámen sa snažila získať návod, ako reagovať, ak kolegovia odmietli používať “preferované zámená” pri rozhovore o vlastnom pacientovi. Vedúci uviedli, že používanie zámen zodpovedajúcich biologickému pohlaviu pri diskusii o pacientoch so zámenou pohlavia je “zlá prax, ” “divoko neúctivé” a “forma diskriminácie.”
KASLPO DEI školenie zatĺklo ako ‘nie etickú prax,’ ‘absolútne šialenú’
V emailovej výmene s LifeSiteNews anonymná SLP z Ontária vyjadrila znepokojenie nad smernicami a prezentáciou, ktorú sa rozhodla sledovať “v rámci svojho profesionálneho rozvoja.”Vysvetlila, že AUD a SLP v pôsobnosti College’pracujú so všetkými vekovými kategóriami, od dojčiat až po starších ľudí, vrátane tých, ktorí sa nachádzajú v paliatívnej starostlivosti.
“Mozog pacienta’je nedostatočne vyvinutý alebo utrpel poškodenie a ja ho ďalej poškodzujem [dodržiavaním pokynov],” súvisel zdroj. “Mätiem dieťa [alebo dospelého]. Narušujem ich cestu vývoja a zrelosti. To nie je etický postup. Ale práve to CASLPO odporúča svojim členom dodržiavať. Je to nezodpovedné.”
“Tón Sprievodcu bol obviňujúci a vyvolal vo mne pocit, že CASLPO si myslí, že ich členovia nevedia myslieť sami za seba, nie sú si vedomí toho, čo cítia[,] myslia [a] veria,” povedala pre LifeSiteNews. “Bola to urážka mojej inteligencie a mňa ako veriaceho človeka. Je’pre mňa ťažké opísať slovami, ako ma tento dokument urazil.”
“Nemôžem o tom mlčať. Predstavuje to škodu pre verejnosť a je to ohrozenie práv a slobôd členov CASLPO. Takisto cieľom CASLPO’ako regulačného kolégia je chrániť verejnosť.”
Zdroj vysvetlil, že ak sa pacientka sťažuje, že ona alebo iní členovia CASLPO porušili smernice DEI, môže nastať niekoľko vecí vrátane postúpenia veci disciplinárnej komisii, komisii pre sťažnosti, “dostavenia sa pred komisiu na napomenutie” a “povinnosti absolvovať špecifikovaný program ďalšieho vzdelávania alebo nápravy.”
KASLPO webová stránka tiež uvádza, že tí, ktorí podajú sťažnosť, si môžu vybrať menej formálne riešenie problému prostredníctvom alternatívneho postupu.
Ak AUD a SLP pracujú s dospelými, ktorí trpia kognitívnymi problémami v dôsledku rôznych zdravotných ťažkostí alebo zranení, zdroj pre LifeSiteNews uviedol, že “väčšina členov SLP CASLPO pracuje v zariadeniach pre deti,” vrátane škôl. Detskí pacienti “môžu mať rôzne ochorenia, ako napríklad autizmus, poranenie hlavy, oneskorený vývoj, psychické poruchy [a] genetické syndrómy.”
“Z podstaty našej práce s deťmi sa podieľame na formovaní dieťaťa — kognitívne a neurologicky, sociálne, fyzicky, akademicky [a] emocionálne,” vysvetlil zdroj, ktorého kariéra SLP sa začala v školskom systéme v Ontáriu. “Deti sú veľmi citlivé a vnímavé. Preto je veľkou zodpovednosťou, keď rodiny zveria svoje deti do starostlivosti terapeutov.”
“Čo robíme ako lekári, keď dieťaťu povieme, že ‘áno, aj keď si sa narodil ako biologický muž, budem o tebe hovoriť ako o dievčati’, pretože dieťa sa tak rozhodlo, aj keď s tým rodičia’nesúhlasia?" ”
Jack Fonseca, riaditeľ politických operácií pre Kampaň Životná koalícia (CLC), ďalej kritizoval školenie woke ako znak “že radikálni marxisti sú nablízku.”
“Toto je absolútne šialené,” povedal pre LifeSiteNews prostredníctvom e-mailu. “Prácou logopéda’je pomáhať deťom s poruchami reči prekonať tento problém. Bodka. Nie je’to povzbudzovať deti, aby prijali transrodovú identitu. Ak by SLP potvrdil blud dieťaťa, že je uväznené v nesprávnom tele, zúčastnil by sa na zneužívaní detí.”
Fonseca dodal, že “je’protiústavné, aby CASLPO nútila [svojich členov] porušovať svoje svedomie alebo náboženské presvedčenie” a že “považuje za hlboko znepokojujúce, že aktivisti DIE prenikli do ďalšej licencovanej profesie”, keďže je “otcom dieťaťa, ktoré využilo služby starostlivého logopéda.”
“Mandát DIE v CASLPO sa musí zastaviť. Treba sa mu postaviť na odpor a vytrhnúť ho z koreňov,”povedal Fonseca a navrhol, aby “každý SLP dobrej vôle“zostavil kandidátku, ktorá bude kandidovať do predstavenstva CASLPO”v najbližších voľbách naplánovaných pre každý región” alebo “zverejnil petíciu” za zrušenie mandátov a “zorganizoval štrajk, kým nedostane záväzok, že mandát DIE bude zrušený.”
Kontaktné údaje pre úctivú komunikáciu:
Kancelária pre rozmanitosť, rovnosť a inklúziu
PREHLIADNITE
Zdroj: lifenews.sk