Choď na obsah Choď na menu
 


Na Slovensku sa pred niekoľkými dňami objavil prostý web (dajte-im-vediet.sk), ktorý vyzýva na koordinovanú a špinavú aktivitu zameranú proti spoločnosti Dráčik.

Úryvok z webu Dajte im vedieť:

Okrem toho, že budete ignorovať predajne a e-shop Dráčik, vieme spoločne spraviť ešte niečo. A to dať vedieť výrobcom hračiek, akého majú obchodného partnera a čo robí. Aby vedeli, s akými názormi sa prezentujú ich výrobky – hračky. Čo s tým ďalej urobia, je na nich.

Web sa odvoláva na pomerne početné množstvo odkazov, ktoré Dráčik vo forme bannerov umiestňuje na svoj e-shop zhruba od začiatku tohto roka.

Úryvok z webu Dajte im vedieť:

Zmapované dôkazy:

Stačí si prejsť tento dokument. Zhromaždili sme väčšinu obsahu, ktorý sa na webe Dráčik.sk postupne objavil. Názor, či to je správne, alebo nie, si môže urobiť každý sám.

Na ukážku zopár “zmapovaných dôkazov”:

Kto chce mier, bude mať mier. Kto chce vojnu, bude mať vojnu. Zbraňami mier nedosiahneš. Myslite na budúcnosť detí.

Alebo:

Slováci si želajú mier pre všetky národy. Chceme naše územie bez cudzích vojsk a základní.

Malo ísť o reakciu na aktuálne politické a spoločenské dianie. Začiatkom februára vrcholili prípravy na podpis obrannej zmluvy Slovenska s USA, ktorá sa Dráčikovi nepozdávala.

O dva týždne neskôr zasa takto reagoval na ruskú inváziu na Ukrajinu:

Milý Bože.

Ani sme sa nenazdali a opäť zúri vojna. Nenávisť, chamtivosť, bezcitnosť, hlúposť a lenivosť prekročili únosnú mieru. Dlhé roky na Ukrajine aj inde vo svete zomerajú ľudia, trpia deti. Ako sme im pomohli? Ako sme sa pričinili, aby si sadli za stôl a dohodli sa, keď toho sami nie sme schopní. Miesto pokoja hľadáme konflikt, miesto priateľa vytvárame nepriateľa. Vidíme smietku v oku blížneho, vo svojom brvno nevidíme. Vojnu sme tu mali len nedávno. Slobodu sme dostali. Cena za ňu boli desiatky miliónov mŕtvych. Vážíme si ju? Všetko dobré čo sme od Teba dostali nevidíme pre brvno zla v našom oku. Ponuky máme dve, duchovnú a materiálnu, ale materiálna vyhráva 99 ku 1. Konflikt je zdanlivý zisk, pokoj je šťastie. Dom sme si postavili na piesku a preto máme strach. Kým ťa nenájdeme a nevyhodíme brvno z vlastného oka, budeme bojovať. Sami so sebou. S úctou Dráčik.

Za zmienku stojí aj status, ktorým Dráčik koncom apríla reagoval na hroziaci nedostatok plynu v súvislosti s tým, že Rusi zaň žiadali platby v rubľoch, a nie v eurách:

Máme záujem o nákup plynu vo väčšom objeme pre Slovensko. Rozhoduje cena, nie mena. Skvapalenený plyn nám neponúkajte.

Súrne, zásoby sa míňajú.

Takže nahromadené dôkazy: kritika obrannej dohody s USA, výzva na mier a výzva na nákup lacného plynu?

K tvorbe projektu sa na Facebooku prihlásila dvojica podnikateľov Jakub Rezníček a Štefan Polgári. Obaja sú zo sféry informačných technológií.

Z Facebooku Jakuba Rezníčeka:

S “kolegom” Štefan Polgári sme sa nudili a dali sme dokopy takýto web. Ak aj tebe nie je ľahostajné, že sa z webu Dráčik v ostatnej dobe stal nástroj na šírenie “propagandy” pána majiteľa, tak sa zapoj do tohto projektu aj ty. Inštrukcie nájdeš v pôvodnom poste, alebo priamo na webe: https://dajte-im-vediet.sk/

Ku výzve na skomplikovanie fungovania tejto hračkárskej spoločnosti sa pripojil aj aktivista Tomáš Kriššák, manažér mimovládnej organizácie Gerulata Technologies, ktorá sa v minulosti zviditeľnila nepodloženým zoznamom šíriteľov proruskej propagandy.

Z Facebooku Tomáša Kriššáka:

Dráčik vnímam ako úspešnú sieť predajní hračiek pre deti, ale už dlhšie mám pocit, že ide o nejaký cover-up, aby sa aj k rodičom detí dostali psychotické výlevy vyzývajúce k svetovej revolúcii voči otrokárom z NWO,“

Tomáš Kriššák, ďalej odporučil kontaktovať dánsku spoločnosť LEGO, ktorej produkty Dráčik taktiež ponúka, s odvolaním sa na jej etický kódex.

Majiteľom spoločnosti Dráčik je podnikateľ Dušan Víglaský. Hoci spomenuté odkazy nie sú podpísané, vo všeobecnosti sa predpokladá, že ich autorom je práve tento podnikateľ žijúci vo veľkom mediálnom ústraní.

História a finančné výsledky siete hračkárstiev ukazujú, že je úspešným podnikateľom. Dráčik sa v posledných rokoch rozbehol naplno a jeho tržby pravidelne atakujú hranicu 60 miliónov eur. Rekordný bol rok 2019, keď vykázal tržby vyše 68 miliónov eur. Vlani firma vykázala najvyšší zisk v histórii, keď majiteľovi zarobila takmer 2,2 milióna eur. Podľa portálu Finstat nebola firma v strate ani raz od svojho vzniku. Podľa oficiálnej stránky má Dráčik na Slovensku 74 predajní. Ďalších 73 prevádzkuje v susednom Česku. Dušan Víglaský vybudoval celoslovenskú sieť hračkárstiev, ktorá konkuruje aj silným zahraničným hráčom a vytvorila si na Slovensku dominantné postavenie. Vlani Dráčik získal ocenenie Obchodník roka.

Len málo takto úspešných podnikateľov, a najmä takých, ktorí sú odkázaní na maloobchod a bežných zákazníkov, komentuje spoločenské dianie. Uvedomujú si, že takýmto prístupom môžu svojmu biznisu ublížiť. Najmä ak na seba upozorňujú vyjadreniami mimo hlavného prúdu. To si zaslúži rešpekt.

Biznis s hračkami Dušana Víglaského si v tomto roku pripomenie okrúhle výročie. Minulý mesiac uplynulo 30 rokov, odkedy rozbehol svoju živnosť. To, či vôbec a ako sa jeho osobné názory odzrkadlia aj na biznisových výsledkoch spoločnosti, ukážu nasledovné mesiace a roky. Ja osobne mám už dospelé deti a vnúčatá bohužiaľ ešte nemám, ale tieto Vianoce určite Dráčika navštívim. Ono sa vždy nejaké deti nájdu.

Peter Kováč

Zdroj: hlavnespravy.sk