Choď na obsah Choď na menu
 


Školský obvod v Kalifornii, ktorý navštevujú tisíce žiakov od predškolského veku až po strednú školu, podľa dokumentov, do ktorých nahliadol denník The Daily Wire, vytvoril prepracované plány vyučovacích hodín a zoznamy zdrojov zamerané na presadzovanie rodovej teórie a normalizáciu detského transgenderizmu.

Školský obvod Hayward Unified School District (HUSD), ktorý sa nachádza v kalifornskej oblasti Bay Area a slúži viac ako 19 000 žiakom od predškolského veku až po strednú školu, usmerňuje žiakov, aby sledovali filmy, ktoré propagujú transgenderizmus a zdôrazňujú, ako u detí funguje liečba, napríklad blokátormi puberty.

Jeden z dokumentov vytvorených školským obvodom poskytuje “Sprievodcu filmami, ktoré zahŕňajú LGBTQ”, vrátane jedného pre žiakov od 5. ročníka, ktorého cieľom je ukázať rozmanitosť skúseností s pohlavím a ktorý sa zameriava na 12-ročné dievča, ktoré si “nie je isté, či chce byť dievčaťom, chlapcom alebo niečím medzi tým – keď vyrastie”.

„Aby mala viac času na rozhodnutie, lekár jej nasadil lieky (na blokovanie puberty), ktoré potlačia hormóny, ktoré spôsobujú, že sa jej telo premení skôr, ako je na to pripravená,” uvádza sa v zhrnutí filmu.

Učebné plány na podporu transrodovej orientácie prichádzajú uprostred širšieho celonárodného rozruchu okolo škôl, ktoré deťom podsúvajú rodovú ideológiu, pričom niektoré dokonca podporujú tzv. sociálne prechody žiakov bez súhlasu rodičov.

HUSD tiež presadzuje film s názvom “Straightlaced: Ako nás rod zväzuje”, ktorý kritizuje tradičné chápanie pohlavia. Upútavka na film začína slovami jednotlivca: „Rád sa hrám s rodovými rolami, pretože to ľudí mätie,“ alebo : „ Páči sa mi, keď si chlapec myslí, že som dievča, a potom zistí, že nie som dievča…To milujem.“

Okresný “Program bezpečných a inkluzívnych” kníh pre žiakov základných škôl sa zameriava na príbehy, ktoré obsahujú rôzne témy vrátane rôznych rodinných štruktúr, ako sú dve mamy alebo dvaja otcovia a tiež rodovej identity. V štvorstranovom “Dokumente o inkluzívnych, protišikanóznych, protirasistických, LGBTQIA+ názvoch” pre žiakov sa uvádza, že : „Školský obvod sa snaží byť aktívne protirasistický tým, že míňa peniaze v “podnikoch vlastnených BIPOC, ženami alebo LGBTQIA+.“

Dokument odkazuje čitateľov na zoznamy LGBT kníh určených pre malé deti : “Rainbow Reads: LGBTQ+ obrázkové knihy” alebo “Fantastické bi- a lesbické knihy od černošských autorov”.

HUSD dokonca vytvorilo “Šablónu pre ceremoniál vztyčovania zástavy “Pride”, ktorá špecifikuje, ako správne vztýčiť dúhovú vlajku v rámci mesiaca hrdosti. Rečníci hovoria o histórii osláv a o tom, čo znamená byť “spriaznený”, zatiaľ čo zamestnanci rozdávajú dúhové náramky a “fotia sa spoločne so “spriaznenými” pri stožiari vlajky.

Okres vytvoril samostatnú príručku, ktorá informuje učiteľov o “SWAG nápadoch pre mesiac hrdosti”. Píše sa v nej: „Tu je niekoľko návrhov možných swagov, ktoré môžete poskytnúť a ponúknuť na základe pozvania žiakom alebo zamestnancom, aby ich použili na preukázanie “spriaznenosti”. Predtým navrhli “stužky hrdosti” a “mini vlajky hrdosti”v dúhových farbách.

Zamestnancom sa tiež odporúča, aby si kúpili tričká s nápisom “chráňte trans deti”. Existuje aj oveľa rozsiahlejší dokument : “LGBTQIA+, rod a hrdosť v HUSD”, ktorý obsahuje viac ako 90 rôznych pro-LGBT zdrojov, od “Plánov vyučovacích hodín na vytvorenie rodovo expanzívnych tried” až po “Trans-pozitívne obrázkové knihy” pre deti od materskej školy.

Jeden z takýchto plánov vyučovacích hodín nazvaný “Rod a identita” je určený pre žiakov materskej školy po 12. ročník (vek žiakov 17-18 rokov), tzv. K-12, a tvrdí, že “pochopenie rodu a identity si vyžaduje uznanie ich mnohostrannej a dynamickej povahy”. Dodáva, že “ľudia by mali byť rešpektovaní a podporovaní vo svojom pohlaví, ktoré si sami identifikovali”. Avizuje tiež ústredný text o používaní rodovo neutrálneho jazyka, napríklad zámena “oni”.

Propagácia transrodovosti a rodovej ideológie zo strany HUSD je však len jedným z aspektov širšej agendy okresu. HUSD sa v roku 2021 zaviazal vyčleniť neuveriteľných 40 miliónov dolárov na vypracovanie a zavedenie učebných osnov týkajúcich sa etnických štúdií a nedávno súhlasil s vynaložením viac ako 90 000 dolárov na ich pokračovanie s názvom “Osnovy oslobodených etnických štúdií”. Vytvorené sú organizáciou, ktorá sa otvorene hlási ku kritickej teórii rasy a dúfa, že bude rozvíjať “kritické vedomie” študentov prostredníctvom “antirasistickej a dekoloniálnej pedagogiky”.

Vyšetrovanie denníka The Daily Wire odhalilo, že okres vypracoval plán výučby, ktorý prezentuje “Čiernych panterov” ako nepochopenú skupinu za občianske práva napriek tomu, že táto marxistická organizácia otvorene vyzýva na používanie taktiky partizánskej vojny proti Spojeným štátom.

HUSD tiež vynaložil 57 000 dolárov na organizáciu s názvom “Woke Kindergarten”, ktorá vyučovala kritickú teóriu rasy a ktorej cieľom bolo “rozvrátiť belošstvo”, a ďalších 23 000 dolárov na organizáciu Quetzal Education Services, ktorá vyučovala “antirasistickú matematickú pedagogiku”.

Ďalších 43 000 dolárov okres minul na školenia od organizácie Race Work, ktorá učí študentov stať sa aktivistami “Kritickej teórie rasy” a nedávno získala ďalšiu zmluvu od iného školského okresu v oblasti Bay Area.

Zdroj: hlavnespravy.sk